Wednesday, 9 April 2014

ABC

Lilyn puolella pyörinyt Elämäni aakkoset-haaste oli niin siisti että oli pakko napata se omaankin blogiin! :)

Anna-sisko ilahtuu, kun pääsi ekaksi tähän. :D Anna on mua kolme vuotta nuorempi ja ollaan monessa asiassa hyvin erilaisia, mutta toisaalta myös erittäin samanlaisia. Erityismainintana sen huumorintaju, joka on aivan yhtä ihmeellinen kun mulla.



Bugibba oli meidän asuinpaikka Maltalla viime kesänä. Reissu oli kokemuksena ihana ja kamala samaan aikaan, mutta ei kaduta yhtään.
Centrum-kirppis: rakastan kirpputoreja ja tää on paras missä oon koskaan käynyt. Hinnat kohdillaan ja aina löytyy jotain. Tää sijaitsee siis Jyväskylän keskustassa. Suosittelen!
Death Cab for Cutie - oonko jo maininnut, että tää on paras bändi ikinä?
Energiajuomat on yksi mun suurimmista paheista... Red Bull on paras lääke mm. krapulaan :D
Fernweh - eli kaukokaipuu. Haluaisin nähdä koko maailman.



Gold - ennen vannoin hopean nimeen, mutta nykyään käytän lähinnä vain kultakoruja ja kuten varmaan ootte huomanneet, musta-kulta-yhdistelmä on mun suosikki. Myös sisustuksessa rakastan kultaa ja meillä onkin kotona mm. kultakehyksinen peili ja kullattu kristallikruunu.
How I met your mother & Harry Potter - mun fanituksen määrää näitä kahta asiaa kohtaan ei voi edes mitata.. Ja nyt ne on molemmat loppu! :'(
Ipad - paras ostos hetkeen, en tiedä miten pärjäsin ennen kun sain tän?



Jyväskylä - kotikaupunki, josta löytyy yhä koti, koska vanhempani asuvat siellä. Oon iloinen, että pääsin sieltä pois, koska se on ihan liian pieni paikka, mutta sieltä on myös paljon hyviä muistoja.
Kirjat - oon aikamoinen lukutoukka ja koska parina viime vuonna on lukeminen jäänyt vähän vähemmälle, otin tänä vuonna tavoitteekseni lukea kirjan per viikko. 17 luettu, 35 jäljellä, eli oon jo vähän edellä tavoitteesta!


Lomography - omistan useamman filmikameran ja jos mulla olisi varaa teetättää kuvat useammin, niin kuvaisin niillä varmaan koko ajan. Ihastuin lomografiaan käydessäni Wienissä Lomography shopissa. "Don't think, just shoot." Lisää voi lukea täältä.



Mäyräkoiria löytyy meiltä kaksin kappalein. Ihania jääräpäitä ja nautiskelijoita, vähän kuin kissoja ja aika samanlaisia kuin omistajansa... ;)
Niitit ja muut metalliyksityiskohdat kiinnittää satavarmasti kaupassa mun huomion vaatteeseen.
Otsatukka - mietin pitkään otsatukan leikkaamista, mutta en kyllä ole katunut yhtään, päinvastoin. Viimeksi tasoitus meni kuitenkin vähän pieleen ja nyt otsis on vähän turhan vino, mutta onneksi se kasvaa äkkiä.. :---)



Pasta - en voisi koskaan luopua pastasta, vaikka oonkin nyt yrittänyt vähän vähentää sen syömistä laihtumisen toivossa ja vaihtanut vaaleasta täysjyvään. Meillä syödään pastaa melkein päivittäin, siitä vaan saa niin helposti todella monia erilaisia versioita.
Quotes - rakastan sitaatteja ja multa löytyy lukemattomia muistikirjoja täynnä suosikkejani.



Rooma - mun intohimo on Antiikin Rooman historia (jopa meidän koirat on nimetty roomalaisten keisarien mukaan) ja myös Rooman kaupunki ja sen historia. Olisinkin aika halukas lähtemään piakkoin käymään siellä uudelleen.
Schatz - Markus ja minä ei oikeastaan koskaan kutsuta toisiamme nimillä, vaan sanotaan toisillemme aina Schatz; kulta tai sanatarkasti aarre.
Tatuoinnit - rakastan omia tatuointejani, haluan monta uutta ja saatan selailla netistä tuntikausia kuvia muiden hienoista tatskoista. Ensi viikolla olisi jo seuraava aika, iik!
Unelmia ja toimistohommia soi jostain syystä päässä aina kun oon krapulassa :DDD
Vagabond on kenkämerkki, johon oon umpirakastunut. Harmi, että kengillä on aika korkeat hinnat, mutta onneksi on kirpparit... :)
Wiener Schnitzel - kaikesta epäterveellisyydestään huolimatta itävaltalainen ruoka on todella hyvää ja mun lemppari on tietenkin wieninleike.
Xoxo - suukkoja kaikille, jotka ootte jaksaneet lukee tänne asti!


Yöpuku - mun suosikkiasu. Kun tuun kotiin, ensimmäinen asia mitä teen, on vaatteiden vaihtaminen yöpukuun. En koskaan oo kotona kunnon vaatteissa. Mun suosikkipyjamahousuissa on kuorsaavan hirviön kuvia ja teksti I'm not a morning person. Äiti osti ne mulle joskus, koska kuulemma se monsteri näyttää ihan multa...
Ziemlich on mun mielestä saksankielen kaunein sana, tarkoittaa melko tai aika, siis esim ziemlich schön, melko kaunis.
Äiti & Iskä on tärkeitä tietenkin. Soitellaan vähintään kerran viikossa ja vaikka meillä onkin aina riidelty paljon, perhe on paras.



Österreich - iso pala mun sydämestä on jäänyt Itävaltaan, mutta eilen tuli meilissä vahvistus vaihtoon pääsemisestä, joten syksyllä siis sinne taas!


10 comments:

  1. Mua nauratti tuo Centrum-kirppis -kohta :D Mulla oli siellä just vaatteita myynnissä, mutta en päässyt ees puolesta niistä eroon, vaikka hintaa olin antanut niille tyyliin euron ja kahden välillä! Kaveri kävi siistimässä mun pöytää ja sanoi että ne mun vaatteet oli niin pieniä ettei kukaan varmaan edes olis mahtunut niihin (joskus olin kokoa XS, sattuneesta syystä haluan päästä noin pienistä vaatteista eroon hahaha) :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oho, mulla on aina menny tosi hyvin kaupaks! Mutta ehkä se johtuu sitten tosiaan koosta, ei menis mullekaan enää XS.. :D

      Delete
  2. aaa ihania kuvia tässä postauksessa ♥ kiva muutenkin lukea tätä! hei sori kysymys, multa on saattanut mennä ohi, mutta tuli tosta schatzista mieleen, että onko sun poikaystävä siis saksalainen/itävaltalainen tms.? :>

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos :> Joo Markus on saksalainen, tai baijerilainen, ei saa kuulemma sanoa saksalaiseks. :D

      Delete
    2. uu okei! ootko tehnyt jotain postausta siitä miten tapasitte tai jotain? tykkään rakkausjutuista :D

      Delete
    3. En muuten varmaan oo! Mut voisin kyllä sellasen jossai vaihees väsätä. :)

      Delete
  3. Koitin kommentoida sulle aamulla puhelimella mut se ei varmaan tullu läpi joten laitan uusiks. Jos se meni läpi niin ei tartte julkasta kahesti :D Eli; luulin et Markus on itävaltalainen! Ja luulin myös et sun L ois Linz. ;) Mekin kutsutaan toisiamme Schatz-nimellä, mut inhoon jos jotkut julkisesti lässyttää et schatzi sitä ja schatzi tätä (meil on yks tällainen tuttavapariskunta). :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mä aattelin eka laittaa sen L:ään, mut sit kelasin et kai se sisältyy tohon Ö:hön :D joo toi on niin ärsyttävää jos joku tulee puhumaan poika/tyttökaveristaan muille schatzina. Mut pahin on mun mielestä Mausi! Kuka haluu kutsuu toista hiirulaiseks? :DD

      Delete
  4. Ihanaa :) olisin kyll odottanu T kohtaan tiitua ja N korhaan neroa... Mut onneks mää olin kuitenkin ekana ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. No mut piti tiivistää niin ne sai jaetun M-sijan :D

      Delete

me loves comments