Thursday, 9 October 2014

My last week in Finland

Koska viimeinen viikko Suomessa meni niin äkkiä, eikä tullut blogattua kovin ahkerasti, ajattelin valottaa viimeisen viikon paniikkia tapahtumia tämän pikkupostauksen muodossa. :)

Torstai
Sain ensimmäisen matkalaukun pakattua: 22,2kg. Hain toisen laukun kellarista. Tein to do- ja pakkauslistoja, mietin vaihtovuoden budjettia ja sain vihdoinkin odottamani H&M:n paketin. Illallinen Kokomossa. Keskustassa oli niin sumuista, ettei meinannut nähdä eteensä.

Perjantai
Heräsin liian aikaisin. Luin kirjan loppuun. Piti mennä koululle, mutta en jaksanut. Maanantaina sitten.. Piti myös syödä rauhassa aamupalaa, mutta se venähti brunssiksi. Otin vahingossa päikkärit. Oops. Toinenkin matkalaukku painaa jo 20kg. Kävelylenkki koirien kanssa ja illallinen tädin luona.

Lauantai
Äiti ja iskä tuli viikonlopuksi. Ohjelmassa oli vierailu ilmailumuseoon ja illallinen Zinnkellerissä (virittäytymässä keskieurooppalaiseen tunnelmaan). Yöksi äiti ja iskä joutui koiravahdeiksi, sillä minä ja Markus yövyttiin yhdessä Klaus K:n uusista Sky Loft -huoneista. Valtava kylpyamme, skumppaa ja kattoterassi - tarviiko sanoa muuta?

Sunnuntai
Aamiaistettiin koko porukka Klaus K:ssa. Valittavana oli italialainen tai skandinaavinen aamiainen, halusin pohjoismaalaista viimeisen Suomen viikonlopun kunniaksi. Äiti ja iskä suuntasi takaisin Jyväskylään, mukanaan Tiitus. Itketti. Loppupäivä koomattiin, tehtiin pizzaa ja katsottiin leffa.  Ainiin ja kävin ostamassa hävyttömän suuren repun käsimatkatavaroita varten.

Maanantai
Muistin että pitää käydä hakemassa saksan opintomoniste. Raahauduin koululle vain saadakseni selville, että omistan jo kyseisen vihkosen. Yritin tehdä vähän kouluhommia, mutta atk-luokkaan pamahti uskomattoman meluisa joukko fukseja ja mun oli pakko luovuttaa ja lähteä kotiin. Tilasin jo valmiiksi itävaltalaisen juna-alennuskortin, etten vaan joudu maksamaan täyttä hintaa. Illalla lähdin kaverin kanssa Kallioon yksille, joista tuli "meen viimesellä metrolla" ja lopulta "millos niitä yöbusseja menee".

Tiistai
Pesin vielä 3 koneellista pyykkiä. Tein saksan tehtävät loppuun ja palautin ne. Olisi pitänyt tehdä muutakin, mutta ei huvittanut. Katsoin mieluumin Mad Meniä. Treffasin vielä yhden kaverin ja kokkasin illalla chili-jättikatkarapupastaa, jonka kanssa korkattiin viime vuonna Maltalta tuotu viinipullo. Viini oli nam, pasta hiukan liian tulista.

Keskiviikko
Apua, viimeinen päivä ja pakkaaminenkin on kesken! Kaikki tavarat kuitenkin mahtui laukkuun ja illalla kävin viemässä laukut jo valmiiksi kentälle. Oli muuten mukavaa viedä bussissa kahta 24kg painavaa laukkua. Onneksi kaveri otti talvitakit autonsa kyytiin, ne ei nimittäin olisi ikinä mahtuneet matkalaukkuun. Suoraan kentältä kiirehdin keskustaan, sillä meillä oli illallisvaraus Toscaninissa. Mustekala oli jälleen taivaallista. Illalla nautittiin vielä lasilliset roséta partsilla. Uni ei oikein meinannut tulla, jännitti.

Torstai
Aamulla herätyskello soi kello 4. Viimeiset tavarat vielä kyytiin, reppu selkään, pusut Nerolle ja kohti lentokenttää. Bussissa tulin tosi huonovointiseksi, oli varmaan niin paljon matkajännitystä. Kentällä oli tarkoitus syödä aamupalaa, mutta ei siitä tullut mitään. Red Bull riitti. Sanottiin heipat ennen turvatarkastusta, oltiin sovittu, ettei pidetä mitään kohtausta, joten näytettiin varmaan siltä, kuin olisin lähdössä viikonloppureissulle. :D Ja sitten ei muuta kun koneeseen ja nokka kohti etelää.

P.S. Tänään lähdetään viikonloppumatkalle SERBIAAN!!